מה עושים עם 150 אלף שקלים?

הנדל"ן המסחרי קיפל את הזנב ועבר לעבוד מהבית? דירה קטנה עולה יותר ממיליון שקלים? איך בכל זאת משקיעים 150 אלף שקלים ויכולים ליהנות מתשואה גבוהה בטווח קצר? באנו לעזור

השנה האחרונה הפכה את הקערה על פיה בכל מה שקשור להשקעות של משקי הבית. בתי אב רבים בישראל, שהצליחו בשנים ארוכות של חיסכון לצבור סכומים שנחשבים קטנים במושגים של בנקים, ניצבים בפני מה שנדמה כשוקת שבורה. אפיקי השקעה סולידיים ובטוחים, ובעיקר ענף הנדל”ן, עברו ועדיין עוברים טלטלות שאין לדעת מתי יסתיימו. ובכל זאת, גם מי שאינם שועלי השקעות מבינים שהשארת הכסף בחשבון העו”ש אינה ברירת מחדל. מה האפשרויות העומדות בפני מי שמבקש להשקיע ולהשיא תשואה גבוהה בטווח קצר יחסית?

נדל”ן למגורים

אפיק ההשקעה המסורתי ביותר, “כסף בקירות”, הפך בעשור האחרון לעניין לעשירים. הדירות הקטנות ביותר באזורים האטרקטיביים הפכו יקרות, וההון הראשוני הנדרש לרכישת דירה להשקעה עלה מאוד. גם אזורי הפריפריה “נהנים” מעליות מחירים, ודירות לא חדשות במצב גרוע נמכרות בכמיליון שקלים. כשמביאים בחשבון עלויות שיפוץ ראשוני ותחזוקה שוטפת – התשואה מנכס שכזה יורדת מאוד.

נדל”ן מסחרי

עד לפני שנה בלבד, מאה וחמישים אלף שקלים נחשבו להון ראשוני מכובד שאפשר לקנות איתו משרד קטן או חנות קטנה, השקעה שתביא איתה תשואה נחמדה בתוך שנים ספורות. פרסומים שונים דיברו על 9%-6% אחוזי תשואה מובטחת. מגפת הקורונה טפחה על פניהם של משקיעים שרכשו משרדים קטנים: עסקים קטנים שבהם פועלים בעלי מקצועות חופשיים התכנסו בחזרה אל הבתים, חברות גדולות צמצמו שטחי אופן ספייס והעבירו את עובדיהן אל הבתים, ולא ברור מתי ישובו אל שיטת העבודה המסורתית.

רכישת נדל”ן בחו”ל

בואו נהיה כנים: אם יציעו לכם דירה בחצי מיליון שקלים בנתיבות או בקריית שמונה כשאתם גרים במרכז הארץ, האם תרכשו את הנכס בלי לבקר בו? סביר להניח שלא. איך תבדקו את מצב הנכס באופן שוטף? איך תוודאו שחברת הניהול המחזיקה את הכסף שלכם אכן דואגת שהנכס שלכם שומר על ערכו? נכון, יש סיפורי הצלחה בנדל”ן מעבר לים, אך הם בדרך כלל באזורים מבוססים שבהם אוכלוסייה יציבה מבחינה סוציו-אקונומית, מחירי הנדל”ן בהם גבוהים בהתאמה, וההון הראשוני הנדרש לרכישתם גבוה הרבה יותר מ-150 אלף שקלים. קשה גם להשקיע כשעלויות התחזוקה והמשפטיות יכולות לאכול את כל הרווח.

 

שוק ההון

ישראלים רבים נרתעים מלהשקיע את כספם בבורסה. הנפילות בבורסה מסוקרות ברעש תקשורתי גדול, אך ההצלחות השקטות של משקיעים עוברות “מתחת לרדאר”. הסיבה לכך פשוטה: מי שיודע רוצה לשמור את הידע אצלו, ומי שלא יודע מסתכן. השקעה ראשונה מושכלת בשוק ההון היא השקעה שנעשית תוך ליווי של בנק השקעות שבוחן וממיין חברות ובוחר את מי ללוות ועל מי מהן להמליץ ללקוחותיו להשקיע. או במילה אחת: EXITEAM.

חברת EXITEAM מלווה חברות טכנולוגיה ישראליות, בעלות מודל עסקי מוכח, לקראת הנפקה בבורסה. השקעה בחברה רגע לפני הנפקה, באמצעות אג”ח ( אגרות חוב ) להמרה, עשויה להביא לעליית ערך משמעותית ברגע ההנפקה. מחזיקי האג”ח הופכים להיות בעלי מניות בחברה ויכולים לממש את המניות בכל רגע. היתרון של EXITEAM לעומת סטארט-אפ הוא העובדה שלא משקיעים ברעיון של מוצר אלא במוצר קיים ובחברה פעילה.

 

רוצה להתייעץ עם מומחי EXITEAM?